2020年5月7日星期四

[AC] 問﹕冷氣機 Window Type, Split Type, VRV 有啲乜分別?

答﹕

Window Type vs Split Type
- 安裝空間考慮,前者要有個窗口窿向街,唔同冷氣機廠商,唔同匹數,個窿大細都有機會唔同;後者要裝室外機,仲要用條雪種喉連住;
- Window Type易拆易裝易維修;
- 美觀考慮Split Type好啲;
- 能源效益Split Type更好;
- Cooling capacity Split Type更高;
- Noise方面都係Split Type較好,因為大部機mechanical moving parts 都放咗响室外;

講得清楚啲,應該用一拖一Direction Expansion DX Split Type 同 Variable Refrigerant Volume VRV 比較,因為兩者都算係Split Type
- 前者係室內機同室外機一拖一;後者係一拖N;Split Type 同室外機條接駁最多行20m; VRV行到80m; 明顯VRV靈活及擴展性更高;(不過由於因為係走Refrigerant都唔係冇距離限制;但走Chilled Water的話可以講係冇距離限制)
- VRV 一拖N較節能因為佢啲Refrigerant可以由sensor control Pulse Modulating Valve PMV 去調Refrigerant flow; DX就唔得;
- VRV 由於一拖N,冇咁易停機,兼設計上有diversity
- VRV 可同時heating and cooling;
[VRV呢個名比大金註冊咗,呢種技術叫VRF]

最後再講講傳統式同變頻式家用冷氣
變頻特點係起動嗰下為咗追到design, 會開到個compressor 130%, 當達到目的後,就會利用變頻調節,長時間使用上,無論節能、舒適度、耐用度都會比傳統好得多。
傳統既係一到某點就熄compressor, 太熱又開返,咁自然compressor損耗大之餘舒適度又冇咁好因為忽冷忽熱。
又由於變頻起動嗰下耗電量特別高,長時間用會著數過傳統式;又或離開一陣,唔熄冷氣仲慳過熄冷氣因為頭嗰段耗電量特別高。

9 則留言:

  1. 長知識長知識
    咁VRV要放mechanical moving parts 嘅位係咪要有cooling system,會不過熱in summer?
    DXS Type都有cooling and heating ?

    回覆刪除
    回覆
    1. 由thermodynamic 1st law Ql+W=Qh可以睇到,冷氣係可以睇成一台將熱同凍分隔既等價交換機器,嘔幾多冷氣出嚟,就要散返某比例既熱。如果室外個散熱(即係condenser)散得唔好,自然嘔出嚟既冷氣就會少咗。
      以前住HALL有啲傻佬諗住開冷氣要比錢,開雪櫃唔洗錢,所以開住個雪櫃嚟當冷氣,實在愚蠢至極。因為由上述公式睇到,雪櫃散熱嗰一頭唔係對街,最終只會係你成間房淨升溫W, 只會熱咗唔會涼咗。
      我要修改一下上文,講得清楚啲,一拖一係可以heating or cooling, 純綷係個cycle反返轉嚟實現,中電話呢種有埋暖風功能既冷暖空調慳電得多。唔知係市面有定係我孤陋寡聞,好似冇見過一拖一做heat recovery, 我估應該係用得呢啲都係家庭用,冇同時heating and cooling既需要。
      VRV 個 outdoor unit 係可以同時比熱比凍,see vrv catalogue https://www.daikinac.com/content/assets/DOC/Product%20Brochures/CT-VRV.pdf p.9
      大型啲如office之類就會有機會有呢個需求,因為冬天interior zone可能係要比cooling however perimeter zone 要比 heating

      刪除
    2. Sor最近忙冇睇到回覆
      Polyu真係有咁嘅傻佬架lol
      咁即係洗冷氣佬佢其實係幫你冷氣搞返好散熱加入雪種
      咁如果好似polyu library 咁個冷氣一開唔係太凍就太墋係乜原因?

      刪除
    3. https://www.youtube.com/watch?v=nI-d5xnBcF0
      呢段youtube睇到個原理,只要一到個temperature set point 佢就開/關compressor,因為有滯後所以會忽冷忽熱。變頻其中一個目的就係為咗解決呢個問題。

      刪除
  2. Split type都好似有分single split 同 multi split type? Multi split都做到一拖幾既功能? 同VRV有咩分別?

    回覆刪除
    回覆
    1. VRV 係outdoor一對雪種喉出,之後合適嘅位置開叉
      Multi split 就幾多indoor, outdoor 就出幾多對喉

      刪除
    2. Multi split同VRV最大分別Multi split的expansion valve是放在outdoor而VRV係放在indoor。所以mulit split一拖幾係出廠時定左,而VRV機數就相對有彈性。

      又講講點解日本人會發明VRV。因為日本考設備士(BS engineer)要考埋防地震d數點計。咁如果你行chiller水個防震會變到好大秋野,一條100 chiller 水喉分分鐘要燒工字架做碼,所以日本人喜歡雪種機,做d碼就易做好多。

      刪除
  3. 外行人:想問下點解人地話VRV衰一個outdoor unit都唔會影響成個system?定係我聽錯

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果台機行緊,死一個compressor可能可以行到機(視乎廠家同setting),但會出fault。
      但台機停左個.個compressor fault未resume就多數唔可以再起車。

      刪除